Tärkeää tietoa Resale-lippujen maksusta
Ensimmäisellä kerralla, kun käytät Resalea, sinun on vahvistettava henkilöllisyytesi sekä pankkitilisi, esimerkiksi pankkitunnuksilla vahvan tunnistautumisen kautta
Voinko listata lippuja Ticketmaster Resaleen Suomen ulkopuolelta?
Myydäksesi lippusi Resalen kautta, sinulla on oltava pankkitili Suomessa tai toisessa maassa, joka on maksupalveluntarjoajamme tukema.
Maksupalveluntarjoajamme Adyen ei tue maksuja pankkeihin/valuuttoihin seuraavissa maissa: USA, Australia, Brasilia, Kanada, Uusi-Seelanti, Singapore, Bulgaria, Kroatia, Unkari, Liechtenstein ja Romania.
Mikäli asuinmaasi ei löydy Resale sivujen pudotusvalikosta, täyttäessäsi myyjän tietojasi, et voi myydä lippujasi Ticketmasterin Resalen kautta. Kun maksupalveluntarjoajamme Adyen ei tue maksuja asuinmaahasi, emme voi suorittaa sinulle maksua myydystä lipusta.
Huomaathan! Mikäli myyt lippusi Resalessa huolimatta siitä, ettei asuinmaasi löydy myyjän tietoja täyttäessäsi, Ticketmaster ei ole velvollinen suorittamaan sinulle maksua myymästäsi lipusta.
Kuinka myyn lippuni?
Jos sinulle tulee este, etkä pääse osallistumaan tapahtumaan, voit myydä lippusi Ticketmaster Resalen kautta turvallisesti. Noudata alla olevia ohjeita lisätäksesi lippusi Resaleen:
- Kirjaudu Ticketmaster-käyttäjätilillesi
- Etsi lippu tai liput, jotka haluat myydä ”Tulevat tapahtumani”-osiosto
- Klikkaa "Myy"
- Syötä haluamasi myyntihinta
- Täytä muut pyydetyt tiedot ja klikkaa "Jatka"
- Tarkista tietosi ja klikkaa "Vahvista"
Lippusi tulevat näkyville Ticketmaster.fi-sivustolla kyseisen tapahtuman Resale-lippujen listauksessa. Kun lippusi myydään, saat tästä vahvistuksen sähköpostitse. Huomioithan, että kun listaat lippusi myyntiin, on lippu avoimesti nähtävillä osoitteessa www.ticketmaster.fi. Et voi itse valita kuka lippusi ostaa.
Kuinka jaan ilmoitukseni?
Voit myydä lippusi henkilökohtaisen myyntilinkin avulla.
Etsi Resalessa olevat lippusi Ticketmaster-käyttäjätililtäsi ja valitse “Jaa ilmoitus”. Voit jakaa myynti-ilmotuksesi linkin suoraan X:ssä, Facebookissa, WhatsAppissa tai sähköpostilla, voit myös kopioida linkin ja jakaa sen muulla haluamallasi tavalla. Mikäli saat lippusi myytyä, lähetämme sinulle tästä tiedon sähköpostitse, päivitämme liput ostajan nimiin ja siirrämme maksun tilillesi. Maksun käsittelyssä kestää normaalisti 10-14 arkipäivää.
Ajoittain Ticketmaster ei pysty lisäämään Resale lippuja marketplaceen. Tällaisissa tilanteissa voit jakaa myynti-ilmoitustasi esimerkiksi sosiaalisessa mediassa henkilökohtaisen myyntilinkkisi avulla. Mikäli tilanteeseen tulee muutos, ilmoitamme asiasta sinulle sähköpostitse ja lisäämme lippusi myyntiin Ticketmasterin marketplaceen.
Miksi en voi myydä lippujani?
Tapahtumanjärjestäjä päättää, haluaako mahdollistaa lippujen myynnin Resalen kautta. Järjestäjän on mahdollista myös estää Resale tiettyjen lipputyyppien osalta. Ticketmaster noudattaa tässä asiassa aina tapahtumanjärjestäjän antamaa ohjeistusta. Mikäli lippujesi tiedoissa ei näy painiketta Resale myyntiin listausta varten, ei kyseisen tapahtuman lippuja ole mahdollista myydä Resalen kautta.
Personoituja tai nimettyjä lippuja ei voi myydä Resalen kautta. Tämä koskee myös VIP-lippuja, ellei erikseen mainita muuta.
Resalen kautta kertaalleen ostettuja lippuja tai Ticket Transferilla saatuja lippuja ei voi myydä Resalessa.
Resaleen voi lisätä lippuja myyntiin viimeistään 8 tuntia ennen tapahtumaa, tätä lähempänä tapahtumaa lippuja ei enää voi lisätä Resaleen. Poikkeukset ovat mahdollisia, mikäli esimerkiksi lipunmyynti päättyy aiemmin kuin 8 tuntia ennen tapahtumaa.
Sinun ei ole mahdollista saada myymistäsi lipuista maksua, mikäli olet alle 18-vuotias. Myydäksesi lippusi alle 18-vuotiaana, lisää myyntitietoihin vanhempasi tai huoltajasi tiedot.
Mitä tapahtuu, kun liput myydään?
Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Saat sähköpostiisi vahvistuksen, lippusi on myyty. Lippusi nollataan ja ostajalle lähetetään uusi lippu.
Mitä tapahtuu, jos lippuja ei myydä?
Myymättömät liput poistetaan Resalesta ja palautetaan Ticketmaster-käyttäjätilillesi muutama päivä ennen tapahtuman alkua. Voit halutessasi myös itse poistaa lippusi myynnistä ennen sitä, jos muutat mielesi tai haluat muuttaa lippujesi myynttíhintaa.
Voinko myydä/muuttaa lippua, jonka ostin Ticketmasterin jälleenmyynnistä?
Et, Resalen kautta ostettuja lippuja ei voi myydä uudestaan tai muuttaa.
Kuinka voin muuttaa lippujeni hintaa?
Voit muuttaa lippujesi hintaa peruuttamalla ilmoituksesi, ja tekemällä sen jälkeen uuden ilmoituksen haluamallasi hinnalla.
Kuinka ja milloin saan maksun?
Maksun käsittelyyn menee noin 10-14 arkipäivää myyntihetkestä ja maksu suoritetaan ilmoittamallesi pankkitilille. Voit tarkistaa tai päivittää pankkitilitietohsi Ticketmaster-käyttäjätilisi kautta, klikkaamalla ”Oma profiili” ja ”Myyjän tiedot”.
Miksi minun täytyy vahvistaa henkilöllisyyteni pankkitunnuksilla tai tilin varmennusasiakirjalla saadakseni maksun?
Ennen maksun suorittamista maksupalveluntarjoajamme on varmistettava, että tietosi ovat oikein. Tämä tehdään petosten ja väärinkäytön välttämiseksi.
Mikäli sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, voit tunnistautua lisäämällä myyjän tietoihin varmennusasiakirjan henkilöllisyytesi varmentamiseksi, esimerkiksi tiliotteen, jossa näkyy pankkis logo, osoite sekä koko nimesi. Lue alta kaikki vaatimukset varmennusasiakirjaa käyttääksesi:
- Asiakirjassa on oltava selvästi koko nimesi, tilinumerosi, pankkisi nimi ja pankkisi logo
- Varmennusasiakirja voi olla PDF tiedosto tai kuvakaappaus verkkopankistasi. Vaihtoehtoisesti voit käyttää skannattua asiakirjaa tai kuvaa.
- Tiedoston koon tulee olla vähintään 1 tavu PDF:lle, 100 KB muille formaateille
- Tiedoston koko ei saa ylittää 10 MB
- Asiakirjan tulee olla PDF-, PNG- tai JPEG-muodossa
- Nimen ja tilinumeron, jotka olet ilmoittanut jälleenmyyntiä varten, on oltava täsmälleen samat kuin varmennusasiakirjassa. Jos varmennusasiakirjassa näkyy koko nimesi, lisää myös myyjän tilille koko nimesi.
- Asiakirja ei saa olla yli 12 kuukautta vanha ja tämän on näytettävä asiakirjassa
Jos henkilöllisyytesi tarkistuksen aikana ilmenee ongelmia KYC (Know Your Customer) -vaatimusten mukaisesti, saatamme pyytää sinulta lisätietoja. Tällaisessa tapauksessa saat sähköpostia osoitteesta no-reply@ticketmaster.fi, jossa on tietoa jatkotoimenpiteistä. Jos sinun on toimitettava Ticketmasterille lisätietoja, löydät lisätietoja tililtäni, kohdasta "Myyjän tiedot".
Kuinka voin päivittää maksutietoni?
Kirjaudu Ticketmaster-käyttäjätilillesi ja noudata alla olevia ohjeita:
- “Minun käyttäjätili”
- "Oma profiili"
- "Myyjän tiedot"
- Syötä uusi tilinumerosi.
Huomaathan, että nimesi ja osoitteesi on vastattava täysin pankkitilisi tietoja.
Mistä löydän IBAN- ja BIC/SWIFT -tietoni?
IBAN on kansainvälisesti käytetty formaatti pankkitilien numeroille. BIC/SWIFT on koodi, joka tunnistaa pankkisi.
Löydät IBAN- ja BIC/SWIFT -numeron pankkisi verkkosivustolta. Menettelytapa vaihtelee jonkin verran pankista toiseen.
Kuinka voin poistaa liput, jotka olen listannut jälleenmyyntiin?
Halutessasi poistaa lippusi Resale-myynnistä, etsi kyseinen tilaus Ticketmaster-käyttäjätililtäsi ja klikkaa "Peruuta listaus". Voit poistaa ja listata lippusi uudelleen, kunnes niin kauan kuin tapahtuman Resale on käytössä. Resale loppuu useimmiten viimeistään 8 tuntia ennen tapahtuman alkua.
Jos lippusi on jo myyty, et voi enää poistaa tilausta Resalesta.
Veloitetaanko minulta maksu, kun myyn lippuni Ticketmasterin jälleenmyynnin kautta?
Sinulta ei peritä ylimääräisiä kuluja kun myyt lippusi Ticketmasterin jälleenmyynnin kautta,
Onko Resalen käyttämisessä ikärajaa?
Kyllä, sinun on oltava vähintään 18-vuotias. Sinulla on oltava oikeus tehdä laillisesti sitovia sopimuksia, omissa nimissä oleva Ticketmaster-käyttäjätili sekä voimassa oleva luotto- tai pankkikortti omissa nimissäsi.
Miksi jälleenmyynti ei ole käytössä kaikissa tapahtumissa?
Ticketmaster Resale on käytössä valituissa tapahtumissa järjestäjän toiveiden ja sovellettavien lipputyyppien perusteella. Jos Resale-painiketta ei ole aktivoitu käyttäjätililtäsi löytyvien tulevien tapahtumien lipuissasi, ei Resale ole käytössä kyseisessä tapahtumassa.
Resalessa on mahdollista myydä vain lippuja, EI lippuun liittyviä lisämyyntituotteita, kuten VIP-lisiä tai ruokia.
Ticketmaster Resalen käyttöönotosta päättää tapahtumanjärjestäjä. Ticketmaster suosittaa Resalen käyttöä kaikissa meidän kautta myynnissä olevissa tapahtumissa.